PILOTNÍ STUDIE PROVEDITELNOSTI A NON-INFERIORITY EDUKACE PACIENTA O IMPLANTACI KARDIOSTIMULÁTORU VE VIRTUÁLNÍ REALITĚ
Tématický okruh: Poruchy rytmu, kardiostimulace | |
Typ: Poster - lékařský , Číslo v programu: 176 | |
Etický kodex: Podpora výzkumu / granty: Na realizaci tohoto projekt jsme obdrželi grant od AGEL | |
Drozdová A.1, Jiravský O.1, Poloková K.1, Hečko J.1, Jiravský F.1, Majáková M.1, Škňouřil L.1 1 Kardiologie, Nemocnice AGEL Třinec-Podlesí a.s., Třinec | |
Cíl
Výsledky Kvalita edukace pacientů odesílajícím lékařem je dobrá, byla ohodnocena průměrnou známkou 1,3. Po shlédnutí edukačního videa 89,5% pacientů udávalo lepší porozumění výkonu. Obě skupiny měly srovnatelné výsledky v otázkách testujících porozumění (vše správně mělo 43,4% pacientů z VR skupiny a 42,6% pacientů z non-VR skupiny). Deset pacientů nebo se nám nepodařilo telefonicky kontaktovat, 18 si výkon již nepamatovalo. Zbývajících 48 pacientů uvedlo velmi pozitivní zkušenost s edukací ve VR. Většina pacientů (87,5%) udávala zmírnění strachu po shlédnutí videa. Šest pacientů tento benefit nepociťovalo, protože se ani předtím výkonu neobávali. Nikdo z našich pacientů nereportoval závrať či jiné negativní zkušenosti při užití VR. Závěr Edukace pacientů s pomocí VR před invazivním výkonem je proveditelná i u starší populace a její výsledky jsou non-infereiorní v porovnání se standardní edukací. V subjektivním hodnocení pacienty se prokázala superiorní. V budoucnu by tato modalita mohla výrazně ušetřit čas zdravotníků. | |